sunnuntai 14. elokuuta 2011

Kuulumiset muutamalta viikolta... :)

Kesäloma starttasi maanantaina 1.8, jolloin koirat omistajineen starttasivat heti aamusta kohti Tahkon mökkiä. Matkalla pysähdyttiin Joutsassa moikkaamassa kääpiösnautsereita Enzoa ja Feriä ja Kuopiossa, josta ostimme Murren murkinaa loman ajaksi. Mökillä Midon kanssa tehtiin kunnon lenkkejä, muun muassa 16km lenkki Tahkovuorelle mökiltä. Anzekin pääsi myöhemmin ihastelemaan vuoren maisemia, kun ajettiin autolla ensin sen juurelle. Koirien kanssa käytiin myös useita kertoja rannassa, jossa Anze hieman ui ja Midokin kasteli tassunsa.

Säät eivät kuitenkaan meitä suosineet, joten lauantaina päätimme lähteä jatkamaan reissua ja suuntasimme kohti Kajaania, Villen Mamman mökille. Tuolla näimme yhden lähes sateettoman päivän, jolloin Anze pääsi ekaa kertaa soutelemaan. Ihan hyvin sujuivat soutelut, joskin Anze muutamia kertoja kurotteli pelottavasti laidan yli, kun karkasi omistajien sylistä. Kuivina palasivat kuitenkin kaikki takaisin rannalle. Anze näki myös uuden otuksen, siilin, joka oli molempien koirien mielestä haukkumisen arvoinen otus. :)

Alkuperäiseen suunnitelmaan kuului myös yöpyminen Seinäjoella leirintäalueella, mutta koska säät olivat kehnot, päätimme maanantaina palata takaisin Hyvinkäälle. Kiersimme kuitenkin Seinäjoen kautta, jotta nähtäisiin Akira-poikaa. Akirakin oli kasvanut hurjasti, vaikka onkin selkeästi Anzea solakampi. Aluksi hieman muristiin, mutta pian pojat aloittivat villit painileikit, joihin Mido-mammakin osallistui aina välillä. Parin tunnin painin jälkeen, oli kuitenkin pakko jatkaa matkaa. Anze nukkui koko matkan Hyvinkäälle, joskin Tampereella hieman jaloiteltiin. :)

Toinen lomaviikko on kulunut kotona, koirien kanssa on paljon ulkoiltu ja puuhailtu kaikenlaista. :) Anzen paino nousi 7 kg ekalla lomaviikolla ja nyt eilen oli 7,1kg. Poika on kuitenkin syönyt hyvin ja jättänytkin ruokaa säännöllisesti. Anze ei ole mitenkään turhan laiha, joten vissiin meinasi vain tasoittaa kasvun tuohon "perinteiseen" puoleen kiloon viikossa, seuraillaan. Nyt jatkuu sitten arki, kun Villellä huomenna jatkuu työt. Itse saan nauttia vielä lähes vapaasta viikosta karvakuonojen kera. :)